Szerdán cikksorozat közlésébe kezdett az atlatszo.hu; tegnap a Nyerges-birodalom első milliárdjának történetéhez adott kapaszkodót, a mai részben pedig a Budai Hengermalom és a Közgép történetének furcsaságai is képbe kerültek.
"Hogyan csináljunk milliárdokat öt lépésben?" címmel a tegnap megjelent első rész után ma a negyedik és ötödik pontot is levezette az atlatszo.hu. Az első három lépés bemutatta, hogyan lett rövid időn belül milliárdos vállalkozássá egy 1999 novemberében alakult szolnoki cég, aminek fő tevékenysége malomipari termékek gyártásaként volt megjelölve, bár semmilyen kapcsolata nem volt a malomiparral. Az újabb két fejezet pedig arról szól, hogyan lehetett úgy használni az áron alul megszerzett vagyont, hogy rengeteg pénzt préseljenek ki belőle.
A Budai Hengermalom történetének felelevenítése azért is érdekes, mert az írás felidézi: a malom az 1990-es évek óta pártpénztárnokok kedvenc játékszereként funkcionált. És innen már csak egy lépésre van, hogy Simicska Lajos a Közgép tényleges tulajdonosa.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.