2012. július. 11. 07:51 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. július. 11. 07:47 Gazdaság

Megdrágulhatnak az életbiztosítások

Akár negyven-nyolcvan százalékos áremelkedést is hozhat az életbiztosítási termékeknél az Európai Bizottság egyik új irányelve.

Az Európai Bizottság irányelve, miszerint a biztosítótársaságok nem tehetnek különbséget férfi és nő között az életbiztosítási termékeknél, elvileg csak az új szerződésekre vonatkozik, viszont ha egy meglévő szerződést módosítanak, akkor előfordulhat, hogy alkalmazni kell az uniszex szabályokat - mondta az InfoRádiónak Hauer Judit, a Deloitte menedzsere. Hozzátette, az irányelvnek december végéig kell megfelelni, a biztosítók ezekben a hónapokban alakítják át a termékek árazását.

Hauer Judit elmondta, a változás jelentős terhet ró a biztosítókra, amelyeknek kockázatot is kell vállalniuk, hiszen az árazáskor nem biztos, hogy a szerződésállományuk nemenkénti összetétele úgy fog alakulni, ahogy azt feltételezték - ha ugyanis több a férfi ügyfél, akkor nagyobb a kockázat.

Úgy véli, elképzelhető, hogy emelkedni fognak a díjak, de az a biztosítók saját döntésre, hogy áthárítják-e az ügyfélre a kockázatot, vagy a profitból fedezik. Hauer Judit azt is elképzelhetőnek tartja, hogy negyven, vagy akár nyolcvan százalékkal drágul az életbiztosítás.

* * * Gondoskodjon családja anyagi biztonságáról nehéz helyzetben is

A jelenlegi nehéz, bizonytalan gazdasági helyzetben még fontosabb a család anyagi védelme. A Bankmonitor Biztonság biztosítás választásával nehéz helyzetben a családnak legalább a hitelei törlesztésével nem kell foglalkoznia.

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.