2012. június. 21. 16:43 MTI Utolsó frissítés: 2012. június. 21. 16:35 Gazdaság

Tíz magyarból majdnem három hűtlen lett a bankjához

A Szlovákiában működő bankoknak vannak a legkevésbé lojális ügyfelei Közép-Európában - adta hírül a Deloitte felmérésének eredményeire hivatkozva a TASR szlovák közszolgálati hírügynökség csütörtökön. Magyarországon 28 százalék, Romániában pedig 42 százalék azok aránya, akik már legalább egyszer bankot váltottak.

A felmérésből kiderült, hogy a V4 országok és Románia csoportjából Szlovákiában a legmagasabb, 52 százalékos azoknak a banki ügyfeleknek az aránya, akik a múltban már legalább egy alkalommal bankot váltottak.

A "nem lojálisnak" értékelt banki ügyfelek aránya Csehországban (17 százalék) illetve Lengyelországban (12 százalék) a legalacsonyabb.

Igor Mravec a Deloitte pénzügyi intézményekre szakosodott szakértője a felmérés eredményeit ismertetve elmondta: elégedetlenek a szlovák fogyasztók a magasnak tartott banki illetékekkel, és elégtelennek tartják a szolgáltatásokat is. Rámutatott: a szlovákiai banki ügyfelek jelentős részének "nem jelent problémát" , hogy bankot váltson.

A felmérésből az is kiderült, hogy továbbra is meglehetősen jelentős számú Szlovákiában azoknak a csoportja akik nem rendelkeznek bankszámlával, a felnőtt összlakossághoz viszonyítva  arányuk 34 százalék.

 

zöldhasú
Hirdetés
Címkék