2012. április. 24. 17:16 MTI Utolsó frissítés: 2012. április. 24. 17:04 Gazdaság

Több gazdasági ismeretre szorulnának a NAV-ellenőrök egy felmérés szerint

A magyar adóhatóság ugyan elmozdult az online ügyintézés irányába, további fejlesztések szükségesek, illetve ügyfélszolgálatokat kellene felállítani a bevásárlóközpontokban és a postákon is - tartalmazza a PricewaterhouseCoopers (PWC) nemzetközi tanácsadó cég kutatásának összefoglalója.

A kutatásban részvevőknek arra kellett válaszolniuk, hogy mennyire elégedettek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tevékenységével.

A válaszadók elfogadták azt, hogy az adóhivatali ellenőrzés eszköze a gazdaság kifehérítésének. Ugyanakkor speciális nyelvi és gazdasági tudást várnának el az ellenőröktől.

Külön kérdések szóltak arról, hogy mi lesz a sorsuk az adóhatósági megállapításoknak. Amikor megszületik egy határozat, az adózók az észrevételezési szakaszban igen jó aránnyal tudják megváltoztatni - részben vagy egészben - az adóhatóság álláspontját.

A gondok akkor kezdődnek, amikor jogerős lesz a határozat, és elkezdődik a jogorvoslat. A fellebbezések fele már sikertelen. Még rosszabb a hatósági határozatok megváltoztatási aránya a bírósági felülvizsgálatok során - írja a PWC.

zöldhasú
Hirdetés