Így korszerűsítik a vasutat Budapest és Esztergom között
Az Északi Vasúti Duna-híd és Pilisvörösvár közötti vasúti szakasz korszerűsítése során 29 kilométeren újítják fel a vasúti pályát, valamint második vágány is épül Aquincum és Pilisvörösvár között – közölte hétfőn a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Összesen 34 váltót cserélnek le, két közúti felüljárót és két közúti aluljárót, valamint egy gyalogos felüljárót építenek, emellett hat helyszínen 778 P+R parkolóhelyet létesítenek.
A 25,4 milliárd forintos beruházást nyílt közbeszerzési eljáráson az Aranyhegy Konzorcium nyerte el. A konzorciumot az A-Híd Építő Zrt. vezeti, tagjai a Vasútépítők Kft. és a H. F. Wiebe GmbH Co. KG. A fejlesztést várhatóan 2014 nyarára fejezik be.
A NIF Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a Pilisvörösvár-Esztergom vonalat 19 milliárd forintos beruházással, 32,7 kilométeren újítják fel. A teljes Északi Vasúti Duna-híd és Esztergom közötti vonalszakasz átépítésének tervezett befejezésekor, 2014 nyarára a menetidő Budapest-Nyugati pályaudvar és Esztergom között 1 óra 12 percre csökken a mostani körülbelül másfél óráról.
A beruházás miatt előreláthatólag június 16-tól 2013. március 31-ig Pilisvörösvár és Esztergom között autóbusszal lehet utazni. A Pilisvörösvár-Piliscsaba közötti munkálatok várhatóan 2013 végére, míg a Piliscsaba-Esztergom közötti munkák 2013 közepére készülnek el.
Külön beruházási ütemben valósulhat meg a vasútvonal villamosítása, az esztergomi állomás átépítése, a Bécsi út és a vasútvonal szintbeli keresztezésének kiváltása valamint a Rákosrendező-Újpest vonalszakasz átépítése.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.