Több sört és csokit vettek a magyarok
Értékben öt százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása az elmúlt 12 hónapban - közölte a Nielsen piackutató cég.
A Nielsen által mért 90 élelmiszer termékcsoport éves forgalma meghaladta az 1350 milliárd forintot. A legkeresettebb élelmiszerek közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt többek között a húskészítmény, sör, szénsavas üdítőital, táblás csokoládé és jégkrém bolti forgalma.
"Értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztráltunk például a tejföl, étolaj, margarin és jégkrém kiskereskedelmi forgalmánál" – idézte a közlemény Villányi Ágnest, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatokért felelős osztályvezetőjét.
A különböző bolttípusok közül két csatorna pozíciója javult: a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 1-1 százalékponttal nőtt, 34, illetve 10 százalékra. Egy-egy százalékponttal csökkent a legnagyobb, 2500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze - 30 és 18 százalékra.
"Az átlagos öt százalék felett bővült az élelmiszerüzletek bevétele az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben, 9, 8, illetve 6 százalékkal. Ezzel egyidőben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 2 százalékkal emelkedtek. A délkeleti régió mutatója plusz 4 százalék" - tette hozzá Vilányi Ágnes.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.