2012. március. 02. 09:24 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. március. 02. 09:21 Gazdaság

Még kevesebb lett a tévék hirdetési bevétele, de még így is jól jártak

Hat százalékkal csökkent tavaly a televíziók hirdetési bevétele, ami így végül 54,9 milliárd forint lett - írja a Világgazdaság.

Tavaly a tévés reklámpiac 54,9 milliárd forintra rúgott, a csökkenés oka a földi sugárzású televíziók 10 százalékos csökkenése volt - írja a Világgazdaság. A nem földi sugárzásó csatornák bevétele hiába nőtt 8 százalékkal (15,1 milliárdra), a teljes bevételnek csak a 28 százalékát teszik ki.

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az Ernst&Young közösen végezte el felmérését, immár hetedik alkalommal, amiben 52 tv és 4 rádió vett részt. "Nagyon messze van még az az idő, amikor a non spot ellensúlyozni tudja majd a hagyományos reklámok gyengélkedését" - mondta a MEME vezetője, Málnay B. Levente. A non spot jellegű bevételek 2,9 milliárd forintot tettek ki, míg a spotokból 51,9 milliárdot kaszáltak a tévék.

A rádiók bevételei ezzel szemben nőttek, 2 százalékkal. A MEME rádiós alelnöke, Földes Ádám szerint a rádiót mint reklázeszközt alulértékelik, ugyanis naponta több mint hatmillióan hallgatják.

A többi szegmens még nem publikálta reklámadatait, de valószínűsíthető, hogy annak ellenére, hogy csökkent, mégis a tévék érték el arányaiban a legjobb eredményt 2011-ben.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.