Még kevesebb lett a tévék hirdetési bevétele, de még így is jól jártak
Hat százalékkal csökkent tavaly a televíziók hirdetési bevétele, ami így végül 54,9 milliárd forint lett - írja a Világgazdaság.
Tavaly a tévés reklámpiac 54,9 milliárd forintra rúgott, a csökkenés oka a földi sugárzású televíziók 10 százalékos csökkenése volt - írja a Világgazdaság. A nem földi sugárzásó csatornák bevétele hiába nőtt 8 százalékkal (15,1 milliárdra), a teljes bevételnek csak a 28 százalékát teszik ki.
A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az Ernst&Young közösen végezte el felmérését, immár hetedik alkalommal, amiben 52 tv és 4 rádió vett részt. "Nagyon messze van még az az idő, amikor a non spot ellensúlyozni tudja majd a hagyományos reklámok gyengélkedését" - mondta a MEME vezetője, Málnay B. Levente. A non spot jellegű bevételek 2,9 milliárd forintot tettek ki, míg a spotokból 51,9 milliárdot kaszáltak a tévék.
A rádiók bevételei ezzel szemben nőttek, 2 százalékkal. A MEME rádiós alelnöke, Földes Ádám szerint a rádiót mint reklázeszközt alulértékelik, ugyanis naponta több mint hatmillióan hallgatják.
A többi szegmens még nem publikálta reklámadatait, de valószínűsíthető, hogy annak ellenére, hogy csökkent, mégis a tévék érték el arányaiban a legjobb eredményt 2011-ben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.