2012. március. 02. 14:40 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. március. 02. 16:21 Gazdaság

Bankfiókokat szüntet meg az AXA

Összevonja ügyfélcentrumait és átcsoportosítja erőforrásait március közepétől az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepe, mert állításuk szerint ellehetetlenült a hazai jelzálog-hitelezés, a középtávú kilátások pedig kedvezőtlenek.

Az átcsoportosítással és a fiókbezárásokkal párhuzamosan a bank irányítását új vezető veszi át. A bank a jövőben a meglévő hitelállomány gondozására, a Kormányzati Árfolyam-rögzítési Program támogatására és betétgyűjtésre kívánja fordítani erőforrásait - közölte az AXA.

A pénzügyi szolgáltatók tevékenységét érintő, jelenlegi nehéz környezetben a bank felülvizsgálta üzletágait és szervezetét. A költséghatékonyság fenntartása érdekében a menedzsment úgy döntött, hogy az országos Ügyfélcentrum-hálózatot összevonja, és 13 Ügyfélcentrum tevékenységét fokozatosan megszünteti. Július 1-jétől az AXA ­– a direktbanki lehetőségek mellett – Budapesten kettő, Debrecenben, Győrött, Pécsett és Kecskeméten pedig csak egy-egy kiemelt regionális központtal áll majd ügyfelei rendelkezésére.

Az AXA ezen kívül megerősített telefonos ügyfélszolgálattal és weboldalán elhelyezett részletes információkkal segíti ügyfeleit a hiteltörlesztés könnyítésével kapcsolatos tájékozódásban. A regionális központok július 1-je után is tovább folytatják a bank meglévő jelzáloghitel-állományának gondozását és a betétgyűjtést is.

Az AXA Csoport közleménye szerint továbbra is, hosszú távon elkötelezett a magyar pénzügyi piac és az ügyfelei iránt. Miközben az AXA csoport Magyarország többi üzletágát (Biztosító, Egészségpénztár, Nyugdíjpénztár) továbbra is Jacques Maire irányítja, a Bank vezetését a fejlődés ezen új szakaszában Albert Roggemans veszi át. A belga állampolgárságú vezető mostani pozícióját megelőzően közel negyven évig dolgozott az ING lakossági bankjánál, ahol hitelezési és értékesítési területen tevékenykedett. A szakember az elmúlt három évben az ING Románia vezérigazgatójaként jelentős tapasztalatokat szerzett a kelet-európai pénzügyi szolgáltatói piac működéséről.

A bank a változásokról levélben küld majd tájékoztatást valamennyi ügyfelének, az Ügyfélcentrumok összevonásával kapcsolatban azonban az AXA jelenlegi ügyfeleinek semmilyen teendője nincs. A direktbanki működési modellnek köszönhetően a kapcsolattartás levélben, telefonon és az interneten továbbra is folyamatos marad. Amennyiben az ügyfelek mégis a személyes kapcsolattartás mellett döntenek, akkor ezt megtehetik a tovább működő regionális központokban.

zöldhasú
Hirdetés