A tavalyi év utolsó részében, illetve januárban eddig csak kisebb légitársaságok fejezték be működésüket Európában; ebből a szempontból a nagyobb nemzeti légitársaságnak számító Malév pénteki leállása kilóg a sorból.
Tovább csökkenhet az európai légitársaságok száma idén, mert a gazdasági problémák egyre több céget sodornak nehéz helyzetbe - írta január végi értékelésében a Centre for Aviation című szakportál. A tavalyi év végén, illetve 2012 első hónapjában csupán négy kisebb légitársaság - a Spanair, a Cirrus, a Czech Connect és az Air Alps - dobta be a törölközőt.
Bár a 2008-2009-es válságot követően több mint 30 európai légitársaság húzta le a rolót, a négy kis vállalat mostani csődje szomorú tendenciát jelezhet a következő hónapokra, ugyanis jelenleg is számos gyenge pozícióban lévő légitársaság működik Európában - tette hozzá a szakportál. A január végi cikk szerint Kelet-Európában több légitársaság is további finanszírozási forrásokat és/vagy új befektetőket keres.
A kormányok egy része nem akarja vagy nem tudja feltőkésíteni a nemzeti légitársaságokat, mert a gazdasági helyzet miatt inkább csökkenteniük kell a kiadásokat. A portugál TAP, a lengyel LOT, a skandináv SAS, az ír Aer Lingus és a cseh CSA Czech Airlines állami tulajdonosai mind jelezték, hogy csökkenteni szeretnék a közvetlen támogatás mértékét és új befektetőket keresnek.
E cégek közül nincs mindegyik veszélyben - tette hozzá a Malév leállása előtt született írás, amely már akkor kiemelte viszont a magyar légitársaság körüli problémákat és fejleményeket.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.