A válság a médiát sem kíméli Görögországban
Újságok, televízió- és rádiócsatornák tűnnek el szinte egyik napról a másikra pénzhiány miatt, többszáz újságíró és műszaki szakember van állás nélkül Görögországban.
A válságos helyzet elsősorban azzal magyarázható, hogy 60 százalékkal csökkentek a hirdetések és a reklámok a médiában, és a bankok sem sietnek kedvező kamatozású hitelekkel a médiavállalkozások segítségére.
A görög sajtó a válság előtti években igen jó helyzetben volt, főként az államilag finanszírozott reklámoknak köszönhetően. A televízió és rádiócsatornák sem szűkölködtek: a tizenegymilliós országban hét kereskedelmi és három állami csatorna, ezen felül több mint száz helyi tv-adó és háromszáz országos rádióadó működik.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.