Közeleg a karácsony: az olcsóbb kozmetikumokat keressük
Az olcsóbb áruk irányába mozdult el a kereslet a dezodorok és testápoló termékek 3 milliárd forintos piacán - közölte a Nielsen Piackutató.
A piackutató adatai szerint tavaly több mint 2 millió testápolókat és kozmetikumokat tartalmazó ajándékcsomagot vásároltak a karácsonyi ünnepi szezonban. (A Nielsen a felmérés adatait és következtetéseit a tavaly karácsonyi forgalom alapján állította össze.)
Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója a társaság közleményében kiemeli: két év tapasztalata alapján a kozmetikai ajándékcsomagok értékesítésének csúcsidőszaka a karácsonyt közvetlenül megelőző két hét.
A tavalyi karácsonyi kozmetikai csomagokba dezodorból került a legtöbb, utána a korábbi években vezető tusfürdő következett, megelőzve a kéz- és testápoló krém, szappan, illetve sampon termékeket.
Az árakkal kapcsolatban Melisek Eszter hangsúlyozza: a piac a legolcsóbb, 1000 forintnál alacsonyabb áron kínált csomagok felé mozdult el, piaci részesedésük 24 százalékról 30 százalékra emelkedett múlt év karácsonykor az előző évi szintről, a 2000-2499 forint közötti kozmetikai csomagok piaci részesedése 4 százalékról 5 százalékra nőtt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.