A Kravtex cégcsoport Credo Citadell autóbuszcsaládjának tagjai megfelelnek a budapesti és a nagyvárosi közlekedés sajátosságainak. Ezt igazolták a több mint egyéves tesztelés tapasztalatai, amelynek során a csuklós és a szóló buszok több 10 ezer kilométert tettek meg - mondta az idén várhatóan 6,5 milliárd forintot meghaladó árbevételre számító cégcsoport kereskedelmi igazgatója.
A cég törekvése, hogy a Volán társaságok után a budapesti közösségi közlekedésben is megjelenhessenek magyar gyártmányú autóbuszaikkal - mondta Stemler József.
A városi-elővárosi autóbusz kategóriában a Credo Citadell 19 típusú csuklós autóbusz kapta az Év haszongépjárműve címet a Magyarországon megjelenő Camion Truck&Bus Magazin című szaklap 2011. évi közönségszavazásán.
A Credo Citadell 19-et a Szombath Imre főkonstruktőr vezette magyar mérnökcsoport fejlesztette ki. Az alacsony padlós autóbuszt az Euró-5-ös normánál szigorúbb, EEV emissziós szabványokat teljesítő Fiat FPT dízelmotorral szerelték fel. A külföldi főegységek ellenére az autóbuszok komponenseinek több mint a fele magyar termék.
A cégcsoport a sorozatgyártásra készen áll, mosonmagyaróvári új autóbuszgyárában egy műszakban évi 500 busz is készülhet. Az idén azonban várhatóan száznál kevesebb buszt gyártanak, míg tavaly 120 járműmegrendelésnek tettek eleget.
Cégcsoport szinten mégis nyereséges lesz a vállalkozás a prognózisok szerint, köszönhetően az export bérmunkáknak és a mezőgazdasági gépek iránti kereslet növekedésének. A Kravtex 450 munkatársat foglalkoztat, s beruházásokra több mint félmilliárd forintot költ ez évben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.