Egy mai kormányhatározat mondja ki, hogy azonnal 1 milliárd forintot, 2012-13-ban pedig további 4 milliárdot kell a MÁV vasúti dolgozóinak pénzügyi ösztönzésére biztosítani. A bónusz oka egyelőre ismeretlen.
A Magyar Államvasutak talpra állításához alsó hangon szükséges mintegy 300 milliárd forintos állami szerepvállalás (például: szanálás, állami hitelátvállalás stb.) az idén biztosan elmarad, és az állami cég pénzügyi rendbetétele a jövő évi költségvetésben sem szerepel. A Magyar Közlönyben ma megjelent kormányhatározat is legfeljebb csak pillanatnyi hangulatjavításra elegendő - vagy arra sem.
A megjelent kormányhatározat úgy rendelkezik, hogy a MÁV Zrt., a MÁV-START Zrt., a MÁV-GÉPÉSZET Zrt., valamint a MÁV-TRAKCIO Zrt. minden jelenlegi vasúti dolgozójának pénzügyi ösztönzésére (járulékaival, közterheivel együtt számítva) 1 milliárd forintot fordít. Ezt az összeget a rendkívüli kormányzati intézkedések cím terhére át kell csoportosítani a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-hez, amelynek ezt azonnal ki is kell utalnia a MÁV-cégeknek.
Megkerestük ez ügyben a MÁV-ot, ahol annyit közöltek, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium illetékes nyilatkozni. A tárcánál viszont sem az összegről, sem az intézkedés okáról és hátteréről nem tudtak felvilágosítást adni. Pedig a kormányrendelet utasítja a nemzeti fejlesztési minisztert arra is, hogy a jövő év február végéig dolgozza ki azt a javaslatot, mely 2012–2013-ban (járulékaival, közterheivel együtt összesen) 4 milliárd forint, hasonló célú felhasználását biztosítja.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.