2011. november. 11. 19:07 MTI Utolsó frissítés: 2011. november. 11. 19:38 Gazdaság

A Universal Music átveszi az EMI lemezkiadó üzletágát

A Universal Music Group veszi át az EMI brit zeneipari cég hanglemezkiadó üzletágát - közölte pénteken az eladó amerikai Citigroup és a vásárló, a francia Vivendi csoport, a Universal tulajdonosa.

A Vivendi 1,2 milliárd fontot fizet az EMI új lemezeket készítő és kiadó részlegéért, amely egyebek között a Blue Note és a Virgin Records kiadókat egyesíti, és mások mellett - a Blue Note-on keresztül - Norah Jones és - a Parlophone kiadó révén - a Coldplay lemezeit gondozza.

Az EMI másik része, a nagyjából 1,3 millió zeneszám jogaival rendelkező zeneműkiadói részleg értékesítéséről még tárgyalnak, az érdekeltség várhatóan egy konzorciumhoz kerül, amelyet a Sony Music vezet.

Az EMI a négy legnagyobb globális zenekiadó vállalkozás - az úgynevezett big four - közül a legkisebb, a piacvezető Universal, a Sony és a Warner Music Group után. A cég teljesítménye az internet hatására átalakult zeneiparban egyre romlott az utóbbi években, ráadásul olyan szupersztárok is otthagyták, mint például a Rolling Stones és Paul McCartney.

Az utat vesztett céget végül a Terra Firma befektetési társaság vásárolta meg 4,2 milliárd fontért, de nem tudta talpra állítani, és az projekt finanszírozására felvett hitelt sem tudta törleszteni. Az EMI így 2011 elején a hitelezőhöz, a Citigrouphoz került, amely azóta szakmai befektetőt keresett a saját tevékenységi körétől igen távol eső területen működő cégre.

Többen üdvözölték a tulajdonosváltást, például Mick Jagger - aki a Rolling Stones tagjaként 2008-ban távozott a cégtől - a tulajdonosváltást kommentálva megjegyezte, hogy az EMI-t "végre ismét olyan emberek irányítják majd, akiknek a vérében van a zene".

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Gyükeri Mercédesz 2025. február. 17. 19:30

Ha Gordon Ramsay megszerette, nekünk is jó lesz? Az áldott és átkozott margarin

Nincs még egy olyan modern élelmiszer, amelyik kezdettől fogva ilyen erős érzelmeket váltott volna ki, mint a margarin. Tekintettek rá drága terméket kiváltó megmentőként, aztán a drága termék pusztítandó hamisítványaként. Egy időben méltatták azért, hogy egészséges, aztán az volt vele a baj, hogy nem, mostanában pedig mentes és fenntartható alternatívaként tálalják a gyártók. Most, hogy a margarin oldalán Gordon Ramsay-t állította versenybe egy cég, mi sem maradhattunk ki, és megnéztük: vajon tényleg össze lehet keverni a margarint a vajjal? És előállítható otthon, pálmaolaj és mindenféle adalékok nélkül?