Napi: Nem tervez közvetlen lakossági értékesítést az MVM
Nem tervez közvetlen megjelenést a lakossági piacon az MVM-csoport - írta keddi számában a Napi Gazdaság Sándor Józsefre, a Magyar Villamos Művek Zrt. (MVM) stratégiai osztályvezetőjére hivatkozva.
A Napi Gazdaság emlékeztetett, hogy az osztályvezető korábban egy szakmai konferencián azt mondta, a tervek között szerepel a csoport közvetlen fogyasztói értékesítésének növelése, a nagy- és közepes fogyasztói kör szélesítése mellett a lakossági kört is megcélozva. Jelenleg az MVM két leányvállalata foglalkozik áram- és földgáz-kereskedelemmel: az MVM Trade elsősorban nagykereskedelmi tevékenységet folytat, az MVM Partner pedig az üzleti ügyfeleket szolgálja ki.
A társaság szerint a lakossági szegmens alapvetően más termékstruktúrát, illetve szolgáltatásokat igényel, mint az ipari és kereskedelmi vevők, az MVM Partner jelenleg inkább meglévő erősségeire, a méretgazdaságossággal elérhető előnyök megszerzésére koncentrál. Az MVM földgáz-kereskedelmi tevékenysége az idén indult, az MVM Partner az áramszegmensben szerzett tapasztalatait kívánja kamatoztatni, így az ottanihoz hasonló stratégiát követ: előbb csak néhány nagy, később több közepes méretű, majd végül kisebb (közületi) fogyasztóval tervez gázellátási szerződést kötni. A társaság hosszabb távú célja, hogy az üzleti szegmens meghatározó szereplőjévé váljon.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.