Kővári Zsoltot nevezték ki november 7-étől a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatói posztjára - közölte a MÁV, amely átfogó átalakítást jelentett be a személyszállításban és több leányvállalatnál is vezetőcserét rendelt el. A cég közleménye szerint a "személyszállítási értéklánc folyamatainak racionalizálásával" Szarvas Ferenc MÁV-vezér célja az, hogy évente legalább 3 milliárd forintot takarítson meg a vasúttársaság.
Átalakítja személyszállítási működését a MÁV: a cég mai közleménye szerint a MÁV-Start Zrt. részleges tulajdonosi jogokat gyakorolhat a MÁV-Trakció Zrt., a MÁV-Gépészet Zrt. és a MÁV-Vagon Kft. felett. „A meglévő tartalékok lehető legteljesebb kiaknázása szükséges a szolgáltatási színvonal növeléséhez és a költséghatékonyság egyidejű erősítéséhez. Ezért kezdeményeztem, hogy egységes személyszállítási értéklánc jöjjön létre” - idézi a MÁV közleménye Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgatót.
A társaság "a működési és technológiai folyamatok racionalizálásának szükségességét és vizsgálatát" rendelte el év végéig. Ebbe beletartozik a belső elszámolási árak és díjak felülvizsgálata, a különféle, személyszállításhoz kapcsolódó vontatási és gépészeti állomási szolgáltatások költségeinek, valamint folyamatainak racionalizálása, a járműpark kihasználtságának növelése, az "egységes jármű- és személyzet menedzsment koncepciójának kialakítása", illetve a rendelkezésre állás javítása.
Emellett tervbe vették az egyes leányvállalatoknál tapasztalható párhuzamosságok megszüntetését, a vagyonkezeléssel érintett társaságok szervezeteinek korszerűsítését és az egységes csomagszolgáltatást a magánvasutak részére (vontatás, kocsivizsgálat, javítás és karbantartás) - olvasható a közleményben.
Mindezzel összefüggésben Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgató személyi döntéseket is hozott - teszi hozzá a közlemény. Szarvas Ferenc elismerve a MÁV-Start, a MÁV-Trakció, a MÁV-Gépészet vezérigazgatóinak teljesítményét, új megbízásokat ajánlott fel számukra. A felajánlott feladatkört a közlemény szerint Monszpart Zsolt, a MÁV-Start vezérigazgatója nem fogadta el.
Korábban az iho.hu azt írta, Monszpart a gyorsabb, radikálisabb átstrukturálás híve lett volna. Magyarán úgy képzelte, a mozdonyok üzemeltetését végző MÁV-Trakció és a MÁV-Gépészet gyorsan beolvad a Startba, így egy erős vasútvállalat jön létre - írja a lap. Ez azonban nem esett egybe Szarvas elgondolásaival, és minthogy Monszpart a felajánlott másik fontos beosztást sem fogadta el, távozik a vasúttól. Monszpart 2010. szeptember 16-tól volt a Start vezetője.
A MÁV-Start élére november 7-től Kővári Zsoltot nevezték ki, akinek a társaság szerint az lesz a feladata, hogy év végéig kidolgozza "az egységes személyszállítási értéklánc lehetséges folyamatait, alternatíváit" és meg is valósítsa a legkedvezőbb terveket. December elsejétől Csépke András lesz a MÁV-Gépészet vezérigazgatója, Rácz Imre tölti be november 7-től a MÁV-Trakció vezérigazgatói posztját, Márkus Imre várhatóan az elnök-vezérigazgatói kabinet tanácsadójaként, Zaránd György pedig a tárgyalások eredményétől függően a MÁV-Startnál folytatja majd szakmai pályafutását - teszi hozzá a közlemény.
Az elnök-vezérigazgató döntése szerint Koncz Zoltán, MÁV beruházási és szolgáltató egységének jelenlegi igazgatója a MÁV általános vezérigazgató-helyetteseként dolgozik tovább november 7-től. Fő feladata a MÁV pályavasúti üzletág "működési folyamatainak már megkezdett optimalizálása" lesz, illetve egyúttal a szükséges szervezeti változtatásra korábban indított projekteket is ő vezeti majd - különös tekintettel a tervezett közösségi közlekedési holding és a független pályavasút várható feladataira.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.