Terelésre használnák az osztrákok a magyar vasúti pályát
A GYSEV Sopron-Szombathely-Szentgotthárd pályája lehet az osztrák államvasutak Bécs és Graz között közlekedő nagy sebességű vonatainak terelőszakasza a szükséges magyarországi engedélyek beszerzése után, várhatóan egy-két hónap múlva – közölte az osztrák vasút személyszállítási üzletágának üzemeltetési vezetője szerdán.
Manfred Dwornikowitsch erről a soproni állomás peronján beszélt, miután néhány percre leszállt a Bécsből érkező, Grazba tartó tesztvonatról.
Mint mondta: október 16-tól közlekedik az – eddig Budapestet Béccsel, Münchennel és Zürichhel összekötő – vonat az osztrák főváros és Stájerország tartományi székhelye között, és balesetek, üzemzavarok esetén a magyarországi kerülő látszik praktikus megoldásnak.
Megjegyezte: 230 kilométeres végsebességre képes vonatok a határ ezen oldalán, a pálya adottságai miatt, legfeljebb 120-as tempóval közlekedhetnek, ez, valamint a hosszabb út fél órával nyújtja meg a menetidőt.
Ez azonban még mindig gyorsabb és kényelmesebb megoldás, mintha vonatpótló buszokkal szállítanák az adott szakaszon az utasokat – tette hozzá.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.