Hiába kerül többe az üzemanyag: nem biztos, hogy bejön a kormány számítása
Jövőre nem tervezhető nehézségek várhatnak a fuvarozókra, mert az uniós adószabályozás sajátosságai miatt egyelőre nem tudni, hogy a gázolaj jövedéki adójából mekkora visszatérítést ad majd a kormány.
Nem nyilvánvaló, de pontosan meg van határozva, hogy miért éppen ekkora számokkal dolgozott a kormány. Az Európai Unió ide vonatkozó irányelve szerint ugyanis a jövedéki adó nem lehet 330 eurónál kevesebb 1000 literenként. Továbbá azokra az országokra, amelyek nem eurót használnak, az árfolyamot is meghatározzák. Mindig az első októberi munkanapon érvényes átváltási rátával számolnak, ami aztán januártól 12 hónapon keresztül érvényben marad. Mivel 2010. október 1-jén az euró/forint árfolyam 273,85 forint volt, a gázolaj jövedéki adója minimum 90,37 forintra adódott literenként. A 7,5 tonnát elérő össztömegű tehergépkocsik és az autóbuszok a 97,35-ből kaptak vissza január 1-je óta 6,50 forintot, illetve a november 1-jei emelés után 19,50 forintot. (A visszatérítésre korábban is lett volna lehetőség, de nem használtuk ki. Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Belgium és Szlovénia például már régebben él a visszatérítéssel.)
A visszatérítési rendszer bevezetésének igen jelentős hatásai vannak. A részletekért kattintson az Adózóna cikkére!
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.