A világ autóipara idén képes lesz ismét elérni a válság előtti összesített nyereségszintjét – állítják a McKinsey cégtanácsadó most megjelent tanulmányában.
Becslések szerint az összesített ágazati profit idén csaknem 60 milliárd dollár lesz A 2008-as és 2009-es válságévben 4, illetve 6 milliárd dollárra csökkent a nyereség, majd tavaly már 42 milliárd dollárra ugrott.
A növekvő profit azonban óriási fejlesztésekkel áll szemben, elsősorban az elektromos autók kifejlesztése, illetve a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentése terén. Utóbbiba csupán a német gyártók 115 milliárd eurót fektetnek 2020-ig.
A legalacsonyabb profitrátával azok a gyártók dolgoznak, amelyek minden piaci szegmensnek gyártanak autókat – állapítja meg a McKinsey tanulmánya.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.