IC-kocsik gyártásába fog a MÁV Gépészet
Saját jármű gyártásába kezd a MÁV-Gépészet Zrt. Szolnokon. Az új IC-személykocsit magyar mérnökök tervezik, belföldi és nemzetközi forgalomra egyaránt alkalmas lesz, és a tervek szerint túlnyomó részben itthoni alkatrészekből készül - olvasható a pénteki Magyar Hírlapban.
A Magyar Hírlap úgy értesült, hogy elfogadta a MÁV Zrt. igazgatósága, hogy a cégcsoport egyik vállalata, a MÁV-Gépészet Zrt. két új, InterCity (IC)-közlekedésre alkalmas személykocsit gyártson. A több száz millió forint értékű projekt révén lehetővé válik, hogy 1994 után ismét hazai tervezésű és gyártású személyvagon készüljön, magyar munkaerőt és beszállítókat foglalkoztatva.
Zaránd György, a MÁV-Gépészet Zrt. vezérigazgatója a lapnak elmondta: a két új vagont a MÁV-Start Zrt. használja majd, a kocsik kétszáz kilométeres óránkénti sebességre lesznek alkalmasak, és nemzetközi forgalomban is közlekedhetnek. A gyártással a nagy múltra visszatekintő hazai járműipar újraindítása mellett az a cél, hogy a MÁV-Gépészet részt vegyen a MÁV tervezett járműpark-felújítási programjában - közölte a vezérigazgató.
A nemzeti vasúttársaság által készített stratégiában szerepel IC-személykocsik beszerzése és felújítása is. A fejlesztés leginkább azért időszerű, mert a társaság vagonparkjának átlagéletkora meghaladja a harminc évet, és mindössze négy százalék a tíz évnél fiatalabb kocsik aránya. Ausztriában ez az érték megközelíti az 50 százalékot - ismerteti a Magyar Hírlap.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.