A sportcipők, a sportruházat és sportfelszerelések piacán folyamatos a növekedés, cipőt ráadásul nagyjából egyforma arányban vásárolnak a nők és a férfiak. A tavaszi szezon beköszöntével a sportolni vágyók nagyon figyelik a sportáruházak akcióit - idézi a GfK Hungáriát az inforadio.hu.
Tovább növekszik a sportcipő piac Magyarországon. Már a 2010-es év is hat százalékos növekedést eredményezett 2009-hez képest, de úgy tűnik, ez a tendencia tovább folytatódik. A sportcipő eladások száma 2011 első negyedévében 14 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét. A legnagyobb növekedés a futócipőknél tapasztalható, 32 százalékkal több futócipőt vásároltak 2011 első negyedévben az előző év azonos időszakához képest.
Szintén nagyot nőtt a focicipők és az utcai szabadidőcipők forgalma, előbbi 14, utóbbi 13 százalékkal - derül ki a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének adataiból.
Huszonnyolc százalékkal több sportcipőt vettünk 2011 márciusában, mint tavaly ugyanebben a hónapban. A sportcipő piac több mint felét az utcai edzőcipők, illetve a túra és szabadidőcipők adják - olvasható az inforadio.hu-n.
A nemek közti eloszlás elég stabil, a férfi, illetve unisex cipők teszik ki a piac felét, míg a maradék 50 százalékon körülbelül azonos arányban osztoznak a női és a gyerekcipők. A gyerekcipők átlagára stabilan 5000 forint körül alakul, egyedül a november-decemberi időszakban emelkedik 6000-re.
Hasonló növekvő tendenciát látunk a sportruházat és a sportfelszerelések piacán is. A sportáruházak ruházati eladása 9,5 százalékkal emelkedett az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest, míg a sportfelszerelések eladása 5,9 százalékkal erősödött.
A trendek egyértelműek, a november-februári időszakban a síruházati, sífelszerelési és egyéb téli sportokhoz köthető sporttermékeket vásároljuk, de március beköszöntével megkezdődik a bicikli-, futó- és túraszezon. Idén márciusban jelentősen megnőtt a görkorcsolyák eladása is, áprilistól pedig már készülhetünk a nyári szezonra.
Ahogy más szegmensben is, a sportpiacon is kiemelt szerepe van a promócióknak. A sportáruházak folyamatos akciói is nagy részben hozzájárulnak a hazai sportpiac növekedéséhez, nincs olyan hónap, hogy ne találkozzunk például "kettőt fizet, hármat vihet", vagy éppen "-15- 20 százalék mindenre" akciókkal.
Szintén nagyot nőtt a focicipők és az utcai szabadidőcipők forgalma, előbbi 14, utóbbi 13 százalékkal - derül ki a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének adataiból.
Huszonnyolc százalékkal több sportcipőt vettünk 2011 márciusában, mint tavaly ugyanebben a hónapban. A sportcipő piac több mint felét az utcai edzőcipők, illetve a túra és szabadidőcipők adják - olvasható az inforadio.hu-n.
A nemek közti eloszlás elég stabil, a férfi, illetve unisex cipők teszik ki a piac felét, míg a maradék 50 százalékon körülbelül azonos arányban osztoznak a női és a gyerekcipők. A gyerekcipők átlagára stabilan 5000 forint körül alakul, egyedül a november-decemberi időszakban emelkedik 6000-re.
Hasonló növekvő tendenciát látunk a sportruházat és a sportfelszerelések piacán is. A sportáruházak ruházati eladása 9,5 százalékkal emelkedett az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest, míg a sportfelszerelések eladása 5,9 százalékkal erősödött.
A trendek egyértelműek, a november-februári időszakban a síruházati, sífelszerelési és egyéb téli sportokhoz köthető sporttermékeket vásároljuk, de március beköszöntével megkezdődik a bicikli-, futó- és túraszezon. Idén márciusban jelentősen megnőtt a görkorcsolyák eladása is, áprilistól pedig már készülhetünk a nyári szezonra.
Ahogy más szegmensben is, a sportpiacon is kiemelt szerepe van a promócióknak. A sportáruházak folyamatos akciói is nagy részben hozzájárulnak a hazai sportpiac növekedéséhez, nincs olyan hónap, hogy ne találkozzunk például "kettőt fizet, hármat vihet", vagy éppen "-15- 20 százalék mindenre" akciókkal.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.