Gazdaság MTI 2011. június. 07. 16:48

A Ford nyert, mások vesztettek Kínában

Jól teljesített májusban is a Ford Motor Co. Kínában, 14 százalékkal több autót adott el mint tavaly ilyenkor; visszaesett viszont a GM, a Honda és Toyota eredménye - derült ki a részben kedden közzétett legfrissebb adatokból.

A Ford eredményét a kínai autópiac korábbi rohamos növekedését követő némi visszaesés időszakában a középkategóriás személyautók iránti még mindig nagy igénynek köszönheti. A népszerű Ford Focusból a múlt hónapban közel 16 ezer 800 fogyott, ami 33 százalékos éves növekedést jelent. A cég májusban 45.183 darabot értékesített, míg január és május között Kínában több mint 230 ezer Ford kelt el, ami plusz 15 százalékos éves bővülést jelent.

AP

A General Motors eladásait - a szintén kedden közzé tett számokból ítélve - ugyanakkor hátrányosan befolyásolta a központi kormány a válság idejére meghirdetett ösztönző és fogyasztást serkentő intézkedéseinek visszavonása. A cég haszongépjárműveket és személyautókat értékesítő vegyesvállalatai megközelítően 190 700 darabot adtak el májusban, ami 2,7 százalékos csökkenésnek felel meg 2010 azonos időszakához képest.

A Honda Motor Co. 32 százalékos visszaesésről számolt be éves viszonylatban május hónapban, ami összesen 27.700 darabot jelent. Az idei év első öt hónapjának mérlege szerint 9 százalékkal mérséklődött az eladások értéke szintén 2010-hez képest. A vállalat a japán földrengés hatásával is magyarázza az eredményt, s további bevételkieséssel számol, mivel gond számukra az alkatrész-utánpótlás. A japán valuta, a jen dollárhoz viszonyított erőssége ugyancsak kedvezőtlenül érinti az autógyárat.

A Toyota korábbi beszámolójából ismert, hogy a legnagyobb japán autógyár is 35 százalékos visszaesést regisztrált a kínai piacon, de - szóvivőjük szerint - júniusban javuló tendenciára számítanak.

zöldhasú
Hirdetés