A hazai cégek többségénél több hét után sem okoz jelentős fennakadást a japán katasztrófa, a Magyar Suzuki azonban néhány hétre egy műszakos termelésre állt át - írja a Napi Gazdaság online kiadása.
Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője a Napi Gazdaságnak elmondta, a lépést indoka, hogy a készleten lévő alkatrészek kitartsanak az utánpótlás megoldásáig. Egyelőre "három hétig látunk előre" − fogalmazott Ruska, aki szerint a két műszakos termelés mielőbbi újraindítását indokolja a gyártásbeli kiesés elkerülése, illetve szavai szerint "töretlenek a megrendelések".
Az alkatrész-utánpótlásra megoldást jelenthet, hogy az eredetileg Japánból érkezőket a globális piacon − például valamely japán cég leányvállalatától − szerzik be, vagy más módon helyettesítik. Az Audi Hungaria Motor Kft. a motorokba és a járművekbe is épít néhány japán alkatrészt. A termelés Győrben jelenleg zavartalan, a vállalat biztosítja a szükséges alkatrészeket. Az alkatrészellátást a cég logisztikai szakértői folyamatosan figyelik és gondoskodnak arról, hogy az üzemmenet zavartalan legyen − mondta a Napi Gazdaságnak Czechmeister Mónika, a társaság kommunikációs vezetője.
Az Opel szentgotthárdi gyárát egyelőre nem érinti olyan mértékben a japán katasztrófa, hogy annak a termelésükre számottevő hatása lenne. Néhány kis darabszámú alkatrészt érintettek a történtek, de eddig termelésátütemezéssel meg tudták oldani a feladatokat − tudta meg a napilap Légrádi Edittől, a General Motors Powertrain Magyarország Kft. szóvivőjétől.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.