2011. április. 28. 15:08 MTI Utolsó frissítés: 2011. április. 28. 15:00 Gazdaság

Becsey a szlovák vonatleállításokról is tárgyalt

A szlovákiai vonatleállításokról is tárgyalt csütörtökön Szlovákiában Becsey Zsolt külgazdasági államtitkár szlovák partnerével, aki azt ígérte tájékozódik az ügyben.

Becsey Zsolt az MTI-nek nyilatkozva elmondta: azt kérte Takács Krisztián szlovák államtitkártól, hogy vizsgálja meg, mi lehet a racionalitása a május elsejétől esedékes azonnali vonatleállításoknak, illetve arra kérte szlovák partnerét, ha gazdasági szempontból le is állítják, segítsen a MÁV-nak abban, hogy át tudjon járni a határon.

Szlovák lapértesülések szerint május 1-jétől több rövid szakaszon leáll a vasúti forgalom, vagy ritkítják a járatsűrűséget. Májustól összesen 237 járatot törölnek, további 77 járatot módosítanak, és 5 vonalon teljesen leállítják a vasúti forgalmat. Az ötből három vonal a magyar határig vezet. Így például leáll a közlekedés a Fülekről és Kassáról a magyar határig vezető vonalon.

Az államtitkár elmondta, hogy beszéltek továbbá egy regionális gyorsvasút létrehozásáról, a határátkelők építésének egyszerűsítéséről, a két ország közötti energia-összeköttetés megvalósításáról, valamint a közép-európai kis- és középvállalkozások számára elérhető programok létrehozásáról is. A magyar államtitkár csütörtökön részt vett a Heti Válasz Kiadó által alapított, hazai kis- és középvállalkozásokat tömörítő Magyarok a piacon Klub és a szlovákiai Eszterházy János Polgári Társulás közös konferenciáján.

Előadásában kiemelte a szomszédos országok jelentőségét. Úgy vélte, hogy a nemzeti vállalkozások, a kis- és középvállalatok helyzetét kellene javítani egyebek mellett beszállítói, klaszterprogramok erősítésével, összehangolt szakképzéssel. Szólt az önkormányzati együttműködés szerepéről is, amely a gazdasági társulások szintjén is megvalósulhatna - ismertette az államtitkár. "Közép-Európa boldogulása attól függ, minél több erős vállalata lesz, ez pedig attól függ, hogy ezek a vállalatok mekkora megrendeléseket és profitokat tudnak itt tartani, ebben kimagaslóan fontos a beszállítói és klaszter-együttműködés mellett, hogy egyre jobban lássák el egymást információval, például a közbeszerzési témakörökben" - mondta Becsey Zsolt.

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.