Mit tud a Z. I. B. Kft., hogy a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. ismét felfedezte az első Orbán-kormány idején nagy karriert befutott céget? – ennek járt utána a HVG e heti száma.
„Rendet kell tenni az autópálya-beruházások körülötti területelőkészítések ügyében” – indokolta közleményben a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) azt az összesen nettó 1,63 milliárd forintos keretszerződést, amelyet a Z. I. B. Consulting Tanácsadó és Szolgáltató Kft.-vel kötött. A 10 éves közút- és vasútfejlesztési programhoz kapcsolódó méretes megrendelés a közút-, sztráda- illetve vasútinyomvonal-előkészítések koordinálására szól. A NIF ugyanis úgy találta, hogy elődje, szakszerű felügyelő híján, túlzott és indokolatlan díjakat fizetett ki a tavalyi kormányváltást megelőző években, ezért a jövőben a közlekedési beruházások előkészítése során „teljes mértékben visszaállítja a megfelelő koordinációt, irányítást és felügyeletet”. Vagyis visszatér ahhoz a Z. I. B.-hez, amely az első Fidesz-kormány idején ugyanezen feladatra pályázat nélkül kapott megbízást.
Ezúttal közbeszerzési pályázaton nyerte el a feladatot a társaság, igaz, egyedüli jelentkezőként. „Klasszikus bonyolítói feladat” – értelmezte munkájukat a HVG-nek Bártfai György, a Z. I. B. vezetője. Könnyedén csak ez a cég teljesíthette a NIF által előírt referenciát, az építkezést megelőző régészeti, tervezési, lőszer-mentesítési, területszerzési, hatósági, valamint lakossági kapcsolattartási, illetve tájékoztatási feladatokat elvégző, a NIF által kiválasztandó vállalkozások tevékenységének irányítását, felügyeletét.
A teljes cikk a HVG Gazdaság rovatában olvasható.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.