2011. március. 16. 14:04 hvg.hu Utolsó frissítés: 2011. március. 16. 14:04 Gazdaság

Nem létező tartozások miatt zaklatta ügyfeleit a Credigen Bank

Tévesen, hitelkésedelemről értesítette a rendben fizető ügyfeleit a Credigen Bank, ezért a pénzügyi felügyelet kilencmilliós bírságot szabott ki a pénzintézetre.

A Credigen Bank Zrt. 2009 novemberétől több alkalommal valótlan tartalmú, így megtévesztő értesítőket küldött ki számos ügyfelének; az értesítés valójában nem létező tartozás megfizetésére szólított fel és behajtási lépéseket kezdeményezett - közölte szerdán a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete. A PSZÁF fogyasztóvédelmi célvizsgálata során a pénzügyi szervezet fogyasztók megtévesztésére alkalmas gyakorlatát állapította meg, ezért 9 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a bankra.

A bank a behajtási költségeket is felszámította az érintett ügyfeleknek, annak ellenére, hogy azoknak a valóságban nem is volt tartozásuk. Számos ügyfél esetében a nem létező tartozás kiegyenlítését a bank úgy kívánta elérni, hogy a követelés meg nem fizetése esetére kilátásba helyezte az érintett ügyfelek adatainak a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (KHR, korábbi nevén BAR) történő továbbítását. Ezen eljárásával a bank az ügyfeleivel szemben jogellenes, tisztességtelen nyomásgyakorlást valósított meg.

A PSZÁF kimutatta, hogy az értesítések valótlan adatokat tartalmaztak és a bank tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amellyel megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezéseit.

zöldhasú
Hirdetés