BKV: eredménytelen a midibusztender
A BKV Zrt. igazgatósága a közforgalmú autóbuszok alvállalkozásban történő üzemeltetésére nem köt szerződést, azaz a midibusztendert eredménytelenné nyilvánította.
Eredménytelennek nyilvánította a midibuszok beszerzésére kiírt tendert a BKV csütörtökön. A BKV Zrt. igazgatósága - a tulajdonos fővárossal történt konzultációt követően, a Fővárosi Közgyűlés határozatait értékelve, valamint figyelemmel arra, hogy a BKV Zrt. 2011. évi üzleti tervét még nem hagyták jóvá - a közforgalmú autóbuszok alvállalkozásban történő üzemeltetésére nem köt szerződést, azaz a midibusztendert eredménytelenné nyilvánította - olvasható a közleményben.
Ez év január elején a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) megsemmisítette a BKV midibusztenderének végeredményét, és 900 ezer forint igazgatási szolgáltatási díj megfizetésére kötelezte a közlekedési társaságot. A KDB helyt adott a Vértes Volán azon panaszának, hogy a BKV nem győződött meg az Orangeways kirívóan alacsony ajánlati árának megalapozottságáról, s ezzel megsértette a közbeszerzésekről szóló törvény ide vonatkozó paragrafusát, de további jogsértést a döntőbizottság nem állapított meg.
A BKV tavaly november 19-én jelentette be, hogy midibusz-üzemeltetési tenderét az Orangeways nyerte meg. A döntés ellen a BKV buszos szakszervezeteinek egy része tiltakozott, mert szerintük hosszabb távon romlanak a munkavállalók foglalkoztatási feltételei és romlik az utazóközönségnek nyújtandó szolgáltatás minősége. Három szakszervezeti szövetség közösen a tender végeredményének visszavonását követelte.
Az Orangeways Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokkal pályázott, amelyek 2011 végéig fokozatosan állnának forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat. Az ajánlat szerint a buszok üzemeltetési költsége 379 forint kilométerenként, míg az Ikarusokat kilométerenként 541 forintból tartják fenn. A BKV mostani döntése azt jelenti, hogy továbbra is a rossz műszaki állapotban lévő Ikarus 405-ös midibuszok közlekednek több vonalon, például a budai Várban.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.