2011. február. 16. 09:02 MTI Utolsó frissítés: 2011. február. 16. 09:02 Gazdaság

Hiába csökkent a piac, a Szentkirályi profitja nőtt

Jelentősen, 65 százalékkal nőtt a Szentkirályi Ásványvíz Kft. eredménye a múlt évben az előzőhöz képest, és elérte a 245 millió forintot.

Magyarország egyik legismertebb ásványvizének gyártója tavaly 5,35 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ez 5 százalékkal volt kisebb a 2009-es árbevételnél. Ezt a társaság menedzsmentje a romló gazdasági körülményekkel, a magyar ásványvíz-piac visszaesésével magyarázza. A Nielsen piackutató vállalat kimutatása szerint a kumulált - azaz összegzett - magyar kiskereskedelmi ásványvízpiac 2010-ben mennyiségben 1,7 százalékot, értékben 6,2 százalékot esett vissza az előző évhez mérten. Az ásványvízpiac visszaeséséhez képest a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t kisebb mértékben érintette a piac tavalyi csökkenése, így a teljes magyar kiskereskedelmi ásványvízpiacon a márkás ásványvizeket gyártó vállalatok között - értékben - megtartotta piacvezető pozícióját.
   
A 2010. évi átmeneti forgalom visszaesés ellenére az adózás előtti eredményén jelentős mértékben sikerült javítania: a gazdaságosabb, hatékonyabb működésnek köszönhetően mintegy 100 millió forinttal - azaz 65 százalékkal - nőtt a vállalat nyeresége. Bízva az ásványvízpiac fellendülésében, az új termékek és a szervezeti változások eredményében, a társaság 2011-re 9,6 százalékos árbevétel növekedést tervez. A Szentkirályi tavaly tovább szélesítette termékpalettáját, új logisztikai központot avatott, amit az év végén, a forgalmazás területét érintő jelentős változás is követett. A cég és a Sió Eckes Kft. közötti, a Szentkirályi márkák értékesítésére vonatkozó együttműködési szerződés 2010-ben lejárt, így a felek a 2011-2012-es időszakra új szerződést kötöttek.
   
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. ez év január 1-jétől termékeinek egy részét közvetlenül értékesíti a horeca szektorban - hotelek, éttermek, kávézók -, illetve ezen termékekkel maga szolgálja ki a hazai és nemzetközi kereskedelmi láncokat. A megvalósításhoz saját, 25 fős kereskedelmi csapatot állított fel és bővítette flottaparkját is. Az új szerződés értelmében a PET-palackos Szentkirályi ásványvizeket továbbra is a Sió Eckes Kft. forgalmazza - tartalmazza a közlemény.

zöldhasú
Hirdetés
Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.