Hiába csökkent a piac, a Szentkirályi profitja nőtt
Jelentősen, 65 százalékkal nőtt a Szentkirályi Ásványvíz Kft. eredménye a múlt évben az előzőhöz képest, és elérte a 245 millió forintot.
Magyarország egyik legismertebb ásványvizének gyártója tavaly 5,35 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ez 5 százalékkal volt kisebb a 2009-es árbevételnél. Ezt a társaság menedzsmentje a romló gazdasági körülményekkel, a magyar ásványvíz-piac visszaesésével magyarázza. A Nielsen piackutató vállalat kimutatása szerint a kumulált - azaz összegzett - magyar kiskereskedelmi ásványvízpiac 2010-ben mennyiségben 1,7 százalékot, értékben 6,2 százalékot esett vissza az előző évhez mérten. Az ásványvízpiac visszaeséséhez képest a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t kisebb mértékben érintette a piac tavalyi csökkenése, így a teljes magyar kiskereskedelmi ásványvízpiacon a márkás ásványvizeket gyártó vállalatok között - értékben - megtartotta piacvezető pozícióját.
A 2010. évi átmeneti forgalom visszaesés ellenére az adózás előtti eredményén jelentős mértékben sikerült javítania: a gazdaságosabb, hatékonyabb működésnek köszönhetően mintegy 100 millió forinttal - azaz 65 százalékkal - nőtt a vállalat nyeresége. Bízva az ásványvízpiac fellendülésében, az új termékek és a szervezeti változások eredményében, a társaság 2011-re 9,6 százalékos árbevétel növekedést tervez. A Szentkirályi tavaly tovább szélesítette termékpalettáját, új logisztikai központot avatott, amit az év végén, a forgalmazás területét érintő jelentős változás is követett. A cég és a Sió Eckes Kft. közötti, a Szentkirályi márkák értékesítésére vonatkozó együttműködési szerződés 2010-ben lejárt, így a felek a 2011-2012-es időszakra új szerződést kötöttek.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. ez év január 1-jétől termékeinek egy részét közvetlenül értékesíti a horeca szektorban - hotelek, éttermek, kávézók -, illetve ezen termékekkel maga szolgálja ki a hazai és nemzetközi kereskedelmi láncokat. A megvalósításhoz saját, 25 fős kereskedelmi csapatot állított fel és bővítette flottaparkját is. Az új szerződés értelmében a PET-palackos Szentkirályi ásványvizeket továbbra is a Sió Eckes Kft. forgalmazza - tartalmazza a közlemény.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.