2010. december. 10. 09:10 MTI Utolsó frissítés: 2010. december. 10. 09:09 Gazdaság

Csökkent Kína kereskedelmi többlete novemberben

Novemberben felgyorsult a kínai export, de az import már harmadik hónapja még jobban nőtt éves összehasonlításban, így a kereskedelmi többlet csökkent októberhez képest.

A kínai export novemberben 34,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a növekedés üteme jócskán gyorsult az októberi, 22,9 százalékos éves többlethez képest. Mindazonáltal az import növekedésének üteme ismét meghaladta az exportét: a behozatal 37,7 százalékkal haladta meg a tavaly novemberit az októberi, 24,5 százalékos éves többlet után, a kínai vámhivatalban pénteken közölt adatok szerint.

A kereskedelmi többlet 22,9 milliárd dollár volt novemberben, kisebb az októberi 27,15 milliárdnál, de kissé több az elemzők által várt 22,3 milliárdnál. A továbbra is erős kereskedelmi többlet miatt részint további amerikai panaszokra, részint a kínai központi bank részéről újabb szigorításra, a kereskedelmi bankok tartalékolási kötelezettségének növelésére, sőt, esetleg alapkamat-emelésre számítanak a piaci elemzők.

Kína novemberben 26,5 milliárd dollárért exportált az Egyesült Államokba az októberi 25,1 milliárd után, az importja onnan 9,7 milliárd dollárra nőtt 7,1 milliárdról. A novemberi kínai export 32,2 százalékkal, az import az Egyesült Államokból 35,2 százalékkal volt több a tavaly novemberinél. A kínai többlet 16,7 milliárd dollárra csökkent az októberi 18 milliárdról.

Kína 29,5 milliárd dollárért exportált az Európai Unióba az októberi 26,7 milliárd után, az importja innen 15,9 milliárd dollárra nőtt 12,2 milliárdról. A novemberi kínai export 33,8 százalékkal, az import az EU-ból 35,2 százalékkal volt több a tavaly novemberinél. A kínai többlet 13,6 milliárd dollárra csökkent az októberi 14,5 milliárdról.

zöldhasú
Hirdetés
Címkék
hvg360 Lengyel Tibor 2024. december. 04. 11:45

Felszállóban a kínai hátterű új magyar légitársaság – a Légi Selyemút hátterében ott egy Tiborcz-érdekeltség is

Kína kerülőúton, egy kis „magyar” cégen keresztül törne be az európai légi piacra. A személyszállítási tervekből évek múlva lehet valami, a kínai hátterű Hungary Airlines addig is bőven profitálhat az áruszállításból. Jól járhat egy Tiborcz-féle logisztikai cég és az állami lélegeztetőgép-biznisz egyik nyertese is. A személyszállításnál majd az újabb terminállal bővített, már visszaállamosított Budapest Airport lehet a kínai elosztóbázis.