Nemzetközi hajókikötő nélkül maradhat Szeged
Kivonul a Tiszáról a Mahart Passnave Személyhajózási Kft., s ha nem talál bérlőt, viszi magával Szeged egyetlen sétahajóját és azt a pontont is, amely jelenleg nemzetközi hajókikötőként szolgál - írta a Délmagyarország szerdai számában.
A tiszai hajózás veszteséges, ezért a cégvezetés úgy döntött, kivonul a folyóról - mondta a napilanak Vámos Marianna, a cég ügyvezető igazgatója. A döntés értelmében a vállalkozás elszállíttatná vagy bérbe adná tiszai eszközeit, köztük Szeged egyetlen sétahajóját, a Csegét és azt a pontont is, amely a Novotel Hotel előtt áll.
A Csege sorsáról a Mahart megkezdte a tárgyalást egy vállalkozóval, aki annak fényében dönt majd, hogy lesz-e hová kikötni a sétahajót. A szegedi Tisza-szakaszon ugyanis a szóban forgó ponton az egyetlen közforgalmú kikötő. Itt horgonyozhatnak le a húsz méternél nagyobb hajók, s ez a nemzetközi hajóállomás. A vízi rendészet és a határrendészet munkatársai is ezt a kikötőt használják.
A lap információi szerint a Mahart havi másfél millió forintért adná bérbe a 35 millió forintot érő pontont. A szegedi nemzetközi határkikötőn évente 100-400 járművet és 400-1.500 személyt ellenőriznek a határrendészek.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.