Ázsiai boltjain hízik leginkább a Tesco
A világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának számító brit Tesco 15 százalékkal növelte nyereségét üzleti évének augusztussal véget ért első félévében, főként az ázsiai gazdasági fellendülésnek köszönhetően.
A társaság adózott nyeresége 1,18 milliárd fontra nőtt az egy évvel korábbi 1,03 milliárdról. A forgalom 8,3 százalékkal 32,9 milliárd fontra emelkedett. A növekedés részben a nagy-britanniai adóemelések következménye, ezek hatását nem számítva a bővülés 7 százalékos volt.
Az ázsiai térségben a profit 30 százalékkal nőtt. A hazai piacon, Nagy-Britanniában 5,5 százalékkal, Európa más régióit együttvéve 3,1 százalékkal nőtt a nyereség. A Nagy-Britanniában piacvezető, globálisan pedig az amerikai Wal-Mart Stores Inc. és a francia Carrefour SA után a harmadik számú kiskereskedelmi vállalat szerint a forgalom alakulásában már érezhető, hogy beindult a világgazdaság, és nem valószínű, hogy dupla mélypontú lesz a válság, vagyis W-alakú pályára került a gazdaság.
A 14 országban 4800 üzletet működtető Tesco 1994-ben jelent meg Magyarországon. Jelenleg több mint 100 áruházat üzemeltet és több mint 20 ezer főt foglalkoztat itt. A Nielsen piackutató társaság adatai szerint 2009-ben a Tesco volt a legnagyobb forgalmú élelmiszer-áruházlánc.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.