2010. szeptember. 01. 09:55 MTI Utolsó frissítés: 2010. szeptember. 01. 10:50 Gazdaság

Még mindig a Samsung a legnagyobb tévégyártó a magához térő piacon

Piackutatók vizsgálatai szerint az idei második negyedévben kezd magához térni a televíziók globális piaca: az időszakban már 2 százalékos növekedés mutatkozott világszerte a tévékészülékek értékesítésében az előző negyedévhez képest. A gyártók ugyanakkor éves szinten 26 százalékos emelkedést becsülnek, ez 56,2 millió eladott készüléket jelent.

Az értékesítés a tévépiacon legrosszabb válságévnek számító 2009 után már élénkül, de a kilábalás az egyes részpiacokon igen egyenlőtlen. Európában, bár bővül az értékesítés, ez még egyáltalán nem látványos, Észak-Amerikában pedig továbbra is hanyatlanak az eladások. A fejlett régiót tekintve legjobban a japán tv-készülékek piaca élénkül: itt éves szinten 56 százalék volt a növekedés a második negyedévben.

A gyártók sorában továbbra is a dél-koreai Samsung vezet, 24,4 százalékos világpiaci részesedéssel. A Samsungot az LG Electronics követi 14,1 százalékkal, majd a Sony következik, amely 12,8 százalékot hasított ki a második negyedben a világpiaci tv-értékesítésből. Az első három helyezett után sorrendben a Panasonic és a Sharp adott el a legtöbbet.

A vásárlók világszerte a legjobban a folyadékkristályos (LCD) képernyős készülékeket kedvelik, és 74,4 százalékban ezt vásárolták a második negyedévben. A plazmatévék 8 százalékot képviseltek az időszakban a globális eladásokban.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.