Két bankot bírságolt meg a PSZÁF az ügyfelek panaszai nyomán
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a K&H Bankot egymillió forint, az MKB Bankot pedig ötvenezer forint fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta ügyfélpanaszok alapján indult eljárásokban.
A felügyelet honlapján szerdán közzétett határozat szerint a K&H Bank ügyfele az államilag támogatott lakáskölcsönhöz kapcsolódó megelőlegező kölcsön visszafizetésére halasztást kért, mert a gyermekvállalási kötelezettségét egészségügyi okokból nem tudta határidőre teljesíteni. Kérelmére azonban a bank nem adott írásban választ, majd a határidő letelte után, az ügyfél előzetes értesítése nélkül a megelőlegező kölcsönt hitellé alakította, és megkezdte a törlesztőrészletek levonását az ügyfél számlájáról.
Az ügyfél ezután a felügyelethez fordult, amely megállapította, hogy a bank nem az elvárható szakmai gondossággal járt el az ügyfél tájékoztatása során, és ezzel megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény előírásait.
Az MKB Bankot azért bírságolta meg a felügyelet, mert a panaszos két átutalási megbízását az adóhatóságnak ügyintézői mulasztás következtében nem teljesítette a bank. A megbízások csak hónapok múlva, az ismételt benyújtást követően teljesültek. Ráadásul a bank az ügyfél panaszbejelentésére is csak késve, jóval az előírt 15 napos határidő lejárta után válaszolt. A bank ugyanakkor vállalta, hogy az átutalás teljesítésének elmulasztása következményeként felmerülő esetleges károkat megtéríti.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.