Fej fej mellett a két új kereskedelmi rádió
A 15 évesnél idősebbek továbbra is az MR1-Kossuth Rádiót, a 15 és 49 év közöttiek pedig a Class FM-et hallgatják a legtöbben a magyarországi rádióadók közül - derül ki az Ipsos-GfK felméréséből, amelyet szerdán juttattak el az MTI-hez. A Danubius és a Sláger helyére lépő kereskedelmi rádiók között szoros a verseny: a reggeli műsorsávban és Budapesten a Neo FM a népszerűbb.
A közönségmérés adatai szerint a 15 évesnél idősebbek közül a legtöbben az MR1-Kossuth Rádióra kapcsolnak, az adó naponta átlagosan 1,8 millió hallgatót ér el, megelőzve az 1,4 milliós hallgatottságú Neo FM-et, és az 1,3 millió ember által hallgatott Class FM-et. A Juventus Rádiót 521 ezren, a Rádió 1-et 444 ezren hallgatják naponta átlagosan, míg az MR2-Petőfi Rádióra 381 ezren kapcsolnak. A további sorrend: Klubrádió (154 ezer), Sztár FM (152 ezer), MR3-Bartók Rádió (143 ezer), InfoRádió (102 ezer), Roxy (77 ezer), Radio Café (29 ezer).
A 15 és 49 év közöttiek körében a Class FM vezet hajszálnyival a Neo FM előtt: az előbbit 993 ezer, az utóbbit 985 ezer e korosztályhoz tartozó hallgatja naponta. Harmadik az 528 ezres hallgatottságú MR1-Kossuth, majd a Rádió 1, a Juventus és az MR2-Petőfi következik.
A teljes 15 évesnél idősebb népesség körében a reggeli (6 és 10 óra közötti) idősávban is a közrádió a piacvezető: az MR1-Kossuth adását 1,17 millió ember hallgatja, alig 35 ezerrel több, mint a Neo FM-et. A Class reggeli műsorát naponta átlagosan 848 ezren hallgatják.
A 15 és 49 évesek körében viszont simán nyeri a reggeli műsorsávot a Neo FM: az adó hallgatottsága 831 ezres, míg a második helyezett Class FM-re 583 ezren ébrednek. E körben a Juventus Rádió hallgatottsága szinte megegyezik az MR1-Kossuth Rádióéval, az előbbit 291 ezer, az utóbbit 300 ezer 15 és 49 év közötti hallgatja.
A 15 évesnél idősebbek táborában Budapesten is az MR1-Kossuth Rádió a legnépszerűbb, megelőzve a Neo FM-et, a Juventust és a negyedik helyre szoruló Class FM-et. A 15 és 49 év közötti fővárosiak körében viszont a Neo FM vezet, az adót 163 ezren hallgatják átlagosan naponta. A további sorrend: Juventus (145 ezer), Class FM (126 ezer), Rádió 1 (119 ezer). Az Ipsos-GfK rádiós közönségmérése április 1. és 14. között készült, 2000 fő megkérdezésével.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.