2010. április. 23. 14:41 MTI / hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. április. 23. 14:22 Gazdaság

Megmutatjuk a legnépszerűbb kínai autót és az eladási adatokat – fotók

Az Egyesült Államokat tavaly állami ösztönzőknek köszönhetően megelőző kínai autópiac az idén is a globális autóipar legnagyobb reménysége. A világ autógyártói legújabb fejlesztéseiket mutatják be a Pekingben pénteken megnyílt nemzetközi autószalonon.

A BYD F3, a legnagyobb darabszámban vásárolt autó Kínában. Gyártói roham
gminsidenews.com

A kínai autógyártók szakmai szervezete, a China Association of Automobile Manufacturers adatai szerint tavaly 10,3 millió személygépkocsit értékesítettek Kínában, 52,9 százalékkal többet mint 2008-ban.

A kínai márkanevet viselő modellek az összes eladások 30 százalékát tették ki, míg a fennmaradó részt kínai vállalatok külföldi autógyártókkal folytatott együttműködésében gyártott modellek és importált modellek adták.

Az eladási listát a SAIC-GM-Wuling vezette 2009-ben 976 800 autóval. A cég az amerikai General Motors, a legnagyobb kínai autógyár, a SAIC Motor Corp, valamint a szintén kínai Liuzhou Wuling Automobile közös vállalata.

A második helyen a Shanghai Volkswagen, a Volkswagen AG és a SAIC közös vállalata áll 728 200 eladott autóval. A Shanghai GM, a General Motors és a SAIC közös vállalata 708 400 eladott autóval a lista harmadik helyén áll. A legnépszerűbb autó 2009-ben a BYD autógyár F3 modellje volt 291 ezer eladott példánnyal. A sencseni akkumulátor- és autógyártó vállalat 10 százalékban Warren Buffett befektető Berkshire Hathaway alapjának tulajdonában van. A második legnépszerűbb modell a kínai piacon a Shanghai GM által gyártott Buick Excelle 241 100 eladott példánnyal. A legolcsóbb autó a kínai piacon a legnagyobb önálló kínai autógyár által gyártott 0,8 literes motorral szerelt QQ, amely 3 800 jüanba, közel ötezer dollárba kerül.

QQ kínai kisautó. Durván egymillió forintért elvihető
diytrade.com

A Nissan 600 ezer személyautóra növelte idei értékesítési tervét a még tavaly lefektetett 517 ezres célról. Összes jármű eladásait, a személygépkocsik mellett a haszongépjárműveket és buszokat is beleértve 10,5 százalékkal egymillióra emelte, amit eredetileg 2012-re tűzött ki elérni.

A Toyota eladásainak növekedési üteme az idén 14 százalékra csökkennek a tavalyi 17 százalékról. Az idén 800 ezer autót tervez eladni a tavalyi 700 ezer után. A Ford tavaly 440 619 autót adott el Kínában, 44 százalékkal többet mint 2008-ban. Az idén több mint 8 százalékkal tervezi növelni eladásait. A BYD tavaly 400 ezer autót adott el és jövőre 800 ezret tervez értékesíteni, szemben a korábbi 700 ezres tervével.

A kínai autógyártók két jelentős akvizíciót hajtottak végre tavaly és az idén:  a Geely Automobile Holdings Ltd., a legnagyobb önálló kínai autógyártó kötelező érvényű megállapodást kötött márciusban az amerikai Ford konszernnel a Volvo személygépkocsi gyár megvásárlásáról 1,8 milliárd dollárért. A tranzakció lezárására a tervek szerint a harmadik negyedévben kerül sor.

Az új Phaeton, a VW luxuscirkálója. Pekingben mutatkozott be, s nem véletlenül
leftlane.com

A BAIC a svéd Saab szellemi tulajdonát vásárolta meg a General Motorstól, beleértve több modell gyártási és technológiai know-howját 200 millió dollárért, melynek köszönhetően négy-öt évvel rövidülhet le a kínai modellfejlesztési munkája. Az alig ismert Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Co. gépipari berendezés gyártó vállalat tavaly júniusban lepte meg a piacot a General Motorsnak a Hummer megvásárlására tett ajánlatával. Az ügylet végül a kínai hatóságok engedélye híján hiúsult meg. A pekingi autószalonon 14 világpremierre kerül sor, közöttük a BMW-5, a Mercedes-E és az Audi A8 meghosszabbított limuzinváltozatának bemutatására. A kínai cégek 75 újdonságot mutatnak be.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.