Csökkent a Metro bevétele és profitja
Tavaly csökkent a Metro csoport bevétele és nyeresége egyaránt, a legnagyobb mértékben Kelet-Közép-Európában.
Németország legnagyobb kereskedelmi láncának árbevétele 3,6 százalékkal 65,5 milliárd euróra esett, elsősorban a kedvezőtlen árfolyamhatások miatt. Az adózott eredmény 7 százalékkal 519 millió euróra csökkent, a csoport átalakítását célzó költségeket nem számítva a profit 14 százalékkal 824 millió euróra nőtt.
Az árfolyamhatások elsősorban a kelet-közép-európai forgalmat érintették hátrányosan: a régióban a bevétel az átlagosnál sokkal jobban, 12,8 százalékkal 15,8 milliárd euróra csökkent. A nemzetközi forgalom − amely a Metro-csoport teljes bevételének közel 60 százalékát adja − 5,5 százalékkal esett vissza 39 milliárd euróra, miközben Németországban mindössze 1,5 százalék volt a visszaesés. Nyugat-Európában 20,9 milliárd volt a bevétel, nagyjából ugyanannyi, mint 2008-ban.
A Metro csoporthoz tartozik a nagykereskedelmi áruházak mellett a Media Markt/Saturn elektronikai áruházlánc, a Real-hálózat, valamint a Kaufhof, amelynek napirenden van az eladása.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.