Élelmiszeripari gigaüzlet: 12 milliárd fontért elkelt a Cadbury
Elfogadta a brit Cadbury édességgyártó csoport vállalatvezetése a világ második élelmiszeripari óriáscége, az amerikai Kraft Foods Inc. csaknem 12 milliárd fontos (3500 milliárd forintos), készpénzes és részvényes átvételi ajánlatát.
Az ügylettel – ha azt a két cég részvényesei is elfogadják – az egyik legpatinásabb brit nagyvállalat függetlensége szűnik meg, egyúttal a világ első számú édesipari vállalata jön létre. A Cadbury 1824-ben alakult, legismertebb terméke, a Dairy Milk csokoládé 1905 óta létezik. A Kraft termékportfoliójába olyan márkanevek tartoznak, mint például a Toblerone és a Milka csokoládé, vagy a Philadelphia sajtkészítmények. A Cadbury és a Kraft Foods a felzárkózó térségben is erősen jelen van: termékeiket árulják Magyarországon, Oroszországban és az ázsiai feltörekvő piacokon is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.