GfK Hungária: a karácsonyi szezon gyengülő trendet mutat
A karácsonyi bevásárlási szezon évről-évre gyengülő trendet mutat, a lakosság az olcsóbb, illetve az áruházak sajátmárkás termékeit választja Magyarországon – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.
A piackutató intézet szerint az idei szezonra is rányomja majd a bélyegét a gazdasági recesszió, a forgalomemelkedés mértéke elmarad majd az előző évben mért szinttől.
A GfK Hungária felméréséből kiderült, hogy a háztartások az idei harmadik negyedévtől kezdve egyre inkább az olcsóbb termékek, illetve a kereskedelmi láncok nevével fémjelzett sajátmárkás termékek felé fordulnak.
Az idén az átlag magyar felnőtt 5 személy részére, bevásárlóközpontokban elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet vagy gyermekjátékot akar vásárolni karácsonyra, legfeljebb 30.000 forint értékben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.