Uniós forrást csoportosítottak át az M3-as új szakaszára
A kormány döntött arról, hogy az M7-es autópálya fejlesztéséhez korábban igényelt európai uniós forrást Magyarország az M3-as autópálya új szakaszának megépítésére használja fel - ismertette Varju László, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (NFGM) államtitkára szerdán, a kormányszóvivői tájékoztatón.
A kormány döntése értelmében prioritásként kezelik az M3-as autópálya új, Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti, 46 kilométeres szakaszának megépítését, az M7-es fejlesztését pedig hazai forrásból valósítják meg - hangsúlyozta Varju László államtitkár. Az M3-as projekt célja, hogy javítsa a kapcsolatot az ország északkeleti része és a többi térség, valamint Budapest között.
Varju László elmondta, hogy a Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti autópálya szakasz biztosítja Szabolcs-Szatmár-Bereg megye településeinek nagytérségi kapcsolatát, valamint a határon túli városokkal és megyékkel is közvetlen kapcsolatot teremt. Hozzátette: Magyarországnak meg kell találnia az optimális megoldást, amelyben az uniós forrásokat fel tudja használni.
Hangsúlyozta: a kormány döntött az átcsoportosításról, ezzel egyidejűleg a korábban tervezett projektek prioritási sorrendjét is megváltoztatta. Ennek megfelelően a jövőben prioritásként kezelik az M3-as autópálya új szakaszának megépítését, amely Záhony és térsége számára jelentős gazdasági előnnyel jár.
Az NFGM államtitkára a 4-es metró projekttel kapcsolatban ismertette: a kormány döntése alapján mindaz a költség, amit eddig felhasználtak a metró előkészítésére, nem az első, hanem a második szakaszban kerülhet elszámolásra az európai uniós forrás keretében.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.