GfK: csökkent az otthoni sörfogyasztás január-áprilisban
Az idén január-áprilisban mennyiségben 10 százalékkal, értékben 6 százalékkal csökkent az otthoni sörfogyasztás, az egyes termékek átlagosan 4 százalékkal drágultak az előző év azonos időszakához viszonyítva – közölte a GfK Hungária.
A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását folyamatosan mérő ConsumerScan adatai szerint míg 2008 első négy hónapjában a háztartásoknak mintegy fele, 48 százalék vásárolt sört, addig az idén ugyanezen időszakban ez az arány 44 százalék. Csökkent a fogyasztási intenzitás is, mivel az idén eddig 33 liter jut egy vásárló háztartásra, szemben a tavalyi 34 literrel.
A piackutató adatai szerint egy átlagos vásárló háztartás 2006-ban 82 liter, 2007-ben 86 liter 2008-ban 81 liter sört fogyott. Az otthoni fogyasztásra vásárolt termékek közül a kiszerelés típusok esetében jelentős átstrukturálódás következett be. A visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos termékek viszont tovább nőttek.
A dobozos sörök mennyiségi részesedése átlépte az 50 százalékot, ellenben az üveges sörök mennyisége 30 százalékkal csökkent. A műanyag palackok viszont folyamatos előretörést mutatnak, a hazai háztartások által megvásárolt mennyiség immár 7 százalékát adják.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.