Egyre inkább magángépen röpködnek a magyar menedzserek
A NetJets Europe, a világ legnagyobb magánrepülőgép-légitársasága bejelentette, hogy „erősíti jelenlétét és beruházásait” a magyar piacon. A vállalat az elmúlt pár évben – a válság ellenére – jelentős üzleti növekedést ért el hazánkban, 2008-ban összesen 371 járatot indított, s forgalmának több mint 83 százaléka a Ferihegyi Repülőtérre koncentrálódott.
„A magán-légiközlekedés nemrég még a gazdagok kiváltsága volt, ám ami annak idején luxusnak számított, az mára szükségletté vált: a költségtakarékos és kényelmes magánrepülőgép-szolgáltatási modell megjelenésével az iparág rendkívüli változáson ment keresztül” – állítja a NetJets Europe. A cég 1986-os megalapítása óta a résztulajdonláson alapuló üzleti modellt preferálja, ami jelentősen csökkentette a magánrepülés költségeit, s ezzel növelte a hozzáférést, s a felszínre hozta a látens piaci igényeket.
Graeme Weston, a NetJets Europe operatív vezérigazgatója szerint tevékenységük “nem a rongyrázásról szól”. Résztulajdonlási üzleti modelljük a “csak azért fizetsz, amit használsz” elvén alapul. Egy magánjet évente 800 órányi repülésre alkalmas, egy átlagos üzletember azonban ebből csupán 160 órát vesz igénybe. A megosztott tulajdonjog szavatolja a maximális kihasználtságot, a költségek minimálisra csökkentésével. Ez a magyarázata, hogy a NetJets magángépeinek forgalma 2008-ban 246 ország 900 repülőterére irányult.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.