Lehet, hogy végül kínai kézre jut az Opel
Naponta 5 és 6 millió euró közötti összeggel növekedik az Opel vesztesége az autógyár jövőjéről szóló tárgyalások elhúzódása miatt egy német lapjelentés szerint.
A Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ) beszámolója szerint a General Motors (GM) és az osztrák-kanadai Magna vezette csoport tárgyalásai továbbra sem vezetnek eredményre. A lap úgy tudja, hogy legkésőbb szeptember közepére határozni kell az Opel jövőjéről, mert a társaság addigra feléli a berlini kormány és az Opel németországi gyárainak otthont adó tartományok által biztosított összesen másfél milliárd eurós áthidaló hitelt, további állami segítségre pedig nem számíthat a cég.
Közben egyáltalán nem biztos, hogy végleges megállapodásra jut a GM és a Magna, amely a dolgok jelenlegi állása szerint az orosz Szberbankkal és a GAZ autógyárral közösen venné át az irányítást az Opelnél, írta a WAZ.
Mostanáig csupán egy szándéknyilatkozatot írtak alá az érintett felek, a GM és a Magna mellett az amerikai pénzügyminisztérium, a német kormány és a tartományi kabinetek képviselői. „Ennek a dokumentumnak azonban nincs jogi kötőereje” – nyilatkozott a lapnak Fred Irwin, az Opel vagyonkezelő társaságának vezetője.
Irwin megjegyzése „azt jelenti, hogy a GM valamennyi érdeklődővel tárgyal” – írta a WAZ. A lap szerint jelenleg a kínai Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC) tekinti át az Opel helyzetét a PricewaterhouseCoopers könyvvizsgáló szakembereinek segítségével.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.