Németország: infláció le, fogyasztói bizalom fel
A német fogyasztói bizalomnak jót tett a mostanában szerény ütemű infláció az országban: a GfK piackutató intézet kedden Nürnbergben közzétett fogyasztói hangulati indexének júliusi értéke 2,9 pont lett a június hónap 2,6 pontja után.
Örvendetes, hogy két egymást követő hónapban nőtt az index – hangsúlyozzák a sajtójelentések. Az elemzők nem számítottak javulásra júliusban.
A német gazdaság helyzetének stabilizálódását dédelgető remények jót tettek a hangulatindexnek – értékelte a GfK a júliusi adatot. A cég szakértői megjegyezték: kérdés, miként hat majd a mutatóra a munkanélküliség további növekedése a recesszió miatt.
A GfK által számolt több mutató azonban negatív előjelű, még ha javult is az értékük. A jövedelmek változásával kapcsolatos várakozás mutatója például mínusz 3,3 pont volt júliusban a piackutató számításai szerint, igaz, júniusban még mínusz 9,3 pont volt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.