Öncsonkítás nagyban: a GM eladja a Hummert
A General Motors egy nappal azután, hogy csődvédelmet kért, kedden bejelentette, eladja a Hummer márkát. A GM téves termékfejlesztési politikájának jelképévé vált Hummer – amely benzinfaló, behemót szabadidős terepjárókat gyártott – nem tudni kinek a kezébe kerül, de a GM közölte, hogy megszületett az előzetes megállapodás az adásvételről.
Az amerikai ipar jelképének számító 100 éves ipari óriásvállalat csődvédelmének célja, hogy egy kisebb, kevesebb munkaerőt alkalmazó és kevesebb márkát előállító, versenyképesebb vállalat jöjjön létre. Az eladósodott cég a legjövedelmezőbb egységek megtartásával, 30 nap alatt akar újjáalakulni.
A GM a tervek szerint a Hummer mellett megszabadul a Pontiactól, a Saturntól és a Saabtól is. A GM nem közölte, hogy ki és mennyiért veszi meg a Hummert, de úgy tájékoztatott, az üzlettel valószínűleg több mint 3 ezer munkahelyet mentenek meg.
A Hummer márka megvételére Fritz Henderson vezérigazgató korábbi közlése szerint három jelentkező is akadt; a győztes állítólag erőteljes pénzügyi támogatást kíván nyújtani a gyár működéséhez.
A General Motors – miután eladja a Saabot és a Saturnt, illetve felszámolja a Pontiacot – a megmaradó márkák, a Chevrolet, a Cadillac, a Buick és a GMC fejlesztésére fog koncentrálni.
A Hummer-eladások meredeken estek a tavaly nyári üzemanyag-drágulás óta; az év első négy hónapjában tavalyhoz képest 67 százalékkal volt kisebb a forgalom.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.