A magyar médiapiac 2012-re túl lesz a válságon
A Sanoma Budapest arra számít, hogy 2012-re állhat helyre a hazai médiapiacon a válság előtti környezet, azaz a korábbi növekedés, fogyasztásbővülés, és szűnnek meg a mostani ingadozások – közölte Szabó György, a finn médiabirodalom magyarországi cégének vezérigazgatója.
Szabó György szerint 2011 és 2012 fordulóján indulhat el visszafelé a hirdetői és az olvasói piac is a mélypontról. Mint mondta, ezzel számolnak tavaly szeptemberben készült hároméves válságstratégiájukban is. A vezérigazgató úgy véli, hogy a heti- és kétheti lapok szegmensében kisebb a csökkenés, mint például a havilapok piacán. Az előbbinél 6-8, az utóbbinál akár 30-40 százalékos visszaesésekre is számítani kell. Ennek magyarázatát Szabó György többek között abban látja, hogy a hirdetők érdeklődése elmozdult e szegmens felől a heti, kétheti magazinok felé.
Szerinte a magyar átlagember nem ijedős, és nem szenved a válságtól: szeret jól élni, és ez meglátszik magazinfogyasztásán is. Különösen, hogy sokaknak van ma még annyi tartaléka, hogy ha halasztja is nagyobb értékű beszerzéseit, a kisebbekben nem fogja vissza magát.
A vezérigazgató szerint a válságidőszak végére, 2012-re – a magazinok most 75 százalékos forgalomrészesedésének csökkenése mellett – 20-ról 30 százalék közelébe emelkedik majd az internetes, s 5-ről 7-8 százalékra a televíziós tevékenységük aránya a bevételben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.