2009. február. 06. 14:59
MTI
Utolsó frissítés: 2009. február. 06. 14:51
Gazdaság
Harmadával nőtt a PSZÁF-hoz beérkező panaszok száma
Csaknem 35 százalékkal nőtt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) beérkező panaszok száma tavaly szeptember és december között 2007 azonos időszakához viszonyítva - mondta Binder István, a PSZÁF szóvivője a kormányszóvivői tájékoztatón.
Szeptember óta több tízezres nagyságrendben érkezett írásban és telefonon panasz a felügyelethez, ezek 90 százalékát fele-fele arányban az pénzintézetekkel és a biztosítókkal szembeni panaszok tették ki. A hitelezésre vonatkozó kifogások 66 százalékos arányban voltak jelen, míg a leggyakoribb panaszokat az egyoldalú szerződésmódosítások, és a jelentősen emelkedő kamatok és díjak jelentették.
Daróczi Dávid kormányszóvivő a tájékoztatón hozzátette: a Miniszterelnöki Hivatalhoz az elmúlt időszakban beérkező panaszok száma alapján is elmondható, hogy drasztikusan megemelkedett az elégedetlenség a pénzügyi szervezetekkel szemben. Tavaly december és idén január között háromszorosára, 2008 szeptembere óta pedig nyolcszorosára nőtt a hivatalhoz érkező - elsősorban a devizahitelekkel kapcsolatos - kifogások mennyisége.
A beérkezett panaszok növekvő száma miatt a PSZÁF külső forrás igénybevétele nélkül létszám-átcsoportosítással megduplázta ügyfélszolgálatát.
Binder István közölte: az idén a bírságokból befolyó pénz egy részét a felügyelet a békéltető testületek munkájának megsegítésére fordítja. E testületek igénybevételével polgári bírósági eljárás nélkül is kötelező érvényű döntés születhet a vitatott kérdésekben.
A költségmentes hitelkonstrukció-átalakítási kedvezménnyel kapcsolatban - amelyről tavaly novemberben állapodott meg a kormány a bankokkal - a PSZÁF szóvivője elmondta, hogy eddig csaknem 6200 ügyfél élt ezzel a lehetőséggel. Ebből 900 ügyfelet tett ki a devizahitelüket forinthitelre váltók száma, míg a legtöbben - 4100-an - előtörlesztési kérelemhez folyamodtak pénzintézetüknél.
Daróczi Dávid kormányszóvivő a tájékoztatón hozzátette: a Miniszterelnöki Hivatalhoz az elmúlt időszakban beérkező panaszok száma alapján is elmondható, hogy drasztikusan megemelkedett az elégedetlenség a pénzügyi szervezetekkel szemben. Tavaly december és idén január között háromszorosára, 2008 szeptembere óta pedig nyolcszorosára nőtt a hivatalhoz érkező - elsősorban a devizahitelekkel kapcsolatos - kifogások mennyisége.
A beérkezett panaszok növekvő száma miatt a PSZÁF külső forrás igénybevétele nélkül létszám-átcsoportosítással megduplázta ügyfélszolgálatát.
Binder István közölte: az idén a bírságokból befolyó pénz egy részét a felügyelet a békéltető testületek munkájának megsegítésére fordítja. E testületek igénybevételével polgári bírósági eljárás nélkül is kötelező érvényű döntés születhet a vitatott kérdésekben.
A költségmentes hitelkonstrukció-átalakítási kedvezménnyel kapcsolatban - amelyről tavaly novemberben állapodott meg a kormány a bankokkal - a PSZÁF szóvivője elmondta, hogy eddig csaknem 6200 ügyfél élt ezzel a lehetőséggel. Ebből 900 ügyfelet tett ki a devizahitelüket forinthitelre váltók száma, míg a legtöbben - 4100-an - előtörlesztési kérelemhez folyamodtak pénzintézetüknél.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
Gazdaság
MTI
2009. február. 05. 08:49