Elölről kezdi a MÁV-Cargo-ügylet vizsgálatát az EU
Az osztrák államvasutak teherfuvarozási cége, a Rail Cargo és az osztrák-magyar közös érdekeltségű vasúttársaság, a Gyesev 2007 novemberében tett ajánlatot a legjövedelmezőbb magyar MÁV-érdekeltség megvásárlására. S most "új tények" merültek fel.
„Vizsgálataink során olyan új tények merültek fel, amelyek lehetővé tették számunkra, hogy az órát újra indítsuk” – mondotta a versenybizottság illetékese titokzatosan az osztrák hírügynökségnek. Arról, hogy mik a felmerült új adatok, az illetékes nem nyilatkozott. A bizottságnak most november 11-ig kell eldöntenie, hogy megelégszik-e az egyszerűsített vizsgálati eljárással vagy mélyebb, hosszabban tartó analízist tart fontosnak. A bécsi Wirtschaftsblatt értesülése szerint a Gysev, amely eredetileg 24,9 százalékkal akart részesedni a MÁV Cargóban, kiszáll az üzletből, állítólag azért, mert problematikus az Ausztriában csak Raaberbahnnak nevezett vállalkozásban a magyar állam többségi, 61 százalékos tulajdona. A januárban megállapított vételi ár 400 millió euró, ebből 100 millió kiperkálása jutott volna a Gysevre.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.