Csökkent az új autók eladása
Az idén júliusban 9,2 százalékkal 13.944 darabra csökkent az eladott új autók száma Magyarországon, Európa-szerte 1.259.130 millió autót adtak el, a visszaesés mértéke 5,3 százalékos volt – derül ki a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég legfrissebb kimutatásából.
A Jato közleménye szerint Magyarországon január-júliusban 95.947 új autót értékesítettek, ami 4 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához viszonyítva. Európában az első hét hónapban 2,5 százalékkal kevesebb, 9.475.111 új autót adtak el.
Az idén júniusban 9,4 százalékkal 14.619 darabra csökkent az eladott új autók száma Magyarországon, ugyanekkor Európa-szerte 1,4 millió autót adtak el, a visszaesés mértéke 8,7 százalékos volt. Magyarországon az első félévben valamivel több, mint 82 ezer új járművet adtak el, szemben az egy évvel korábbi 84.615 darabbal, ami 3,1 százalékos visszaesés. Európában január-júniusban 8,2 millió új gépkocsit értékesítettek, ez 2,3 százalékos mérséklődés 2007 azonos időszakához viszonyítva.
A közlemény szerint a júliusi általános európai piacesésért nagyrészben a spanyol, az olasz, a brit piacok júliusi gyengélkedése, valamint az ír és a svéd piacok 2008-as eddigi alacsony teljesítménye tehetők felelőssé.
A dán piacon adóváltozásokat léptettek életbe július elején, amelyre hónapok óta vártak a vásárlók, így a júliusi forgalombahelyezések csaknem két és félszer meghaladták a 2007. júliusi regisztrációk számát. A 2008-ban az eddigi forgalombahelyezések Dániában 28,5 százalékkal haladják meg a 2007 azonos időszakét. Írország szintén keresztülment egy adómódosításon júliusban, ez javított a júliusi számokon, azonban a teljes 2008-as eddigi eladások elmaradnak a 2007-es adatoktól.
A Jato szerint az adókedvezmények viszonylag könnyen meggyőzik a vásárlókat az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású autók előnyeiről, bár a környezetvédelmet ilyen módon elősegítő adókedvezmények hosszabb távú hatásai az értékesítésre még nem ismertek.
A francia piac némiképp visszaesett júliusban, és lassan kezd visszaállni a januárban bevezetett környezetvédelmi adókedvezmények utáni fellendülést követő normál piaci aktivitás. A franciák 2008-as eddigi számaik viszont magasabbak, mint 2007 első 7 hónapjában. A németeknél folytatódik a lassú piacemelkedés.
Sok közép-kelet-európai piac továbbra is erős fejlődést mutat, mint például Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Szlovénia. Továbbra is a Volkswagen dominálja az európai új autók piacát, listavezetőként mind a 2008. júliusi, mind pedig a teljes évet tekintve. A VW-t a Ford, az Opel/Vauxhall, a Renault és a Peugeot követi.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.