Bundesliga: rekord bevételek a szponzoroktól
A Német Labdarúgó Liga (DFL) kimutatása szerint minden korábbi csúcsot megdöntve, ebben a szezonban összesen 130 millió euró szponzori bevételre számíthat a német élvonal 18 klubja.
A DFL összegzéséből kiderül, hogy a növekedés elsősorban a külföldi támogatók felbukkanásának köszönhető. Az orosz energiaóriás Gazprom, az Emirates Airlines légitársaság vagy a japán elektronikai cég, a Kyocera támogatása jelentős plusz bevételhez juttatja a klubokat.
A DFL összeállítást készített a mezen látható hirdetések áráról, ezek az összegek a csapat sikerétől függően tovább nőhetnek, vagy sikertelenség esetén csökkenhetnek.
A legtöbbet, 20-20 millió eurót a Bayern München (T-Com), a VfL Wolfsburg (Volkswagen) és a Schalke 04 (Gazprom) kap a mezen látható hirdetésért, a legkevesebbet, 1 milliót az Energie Cottbus (enviaM) támogatója fizet ezért a hirdetési lehetőségért.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.