2008. július. 03. 11:55 MTI Utolsó frissítés: 2008. július. 03. 11:59 Gazdaság

Nem értik a gazdasági híreket a fiatalok

Érdeklődnek a gazdaság hírei iránt, de szinte alig értenek meg valamit a tudósításokból a fiatalok egy német felmérés szerint.

A kölni empirikus médiakutatási intézet (IFEM) vizsgálata szerint a televíziós hírműsorok gazdasági témájú anyagainál a középiskolás korú nézők agya automatikusan „kikapcsol”. A hiba nem a német újságírók munkájában van, sőt egyenesen példaértékű a teljesítményük: kerülik az idegen szavakat, és a bonyolultabb összefüggéseket grafikonok és animációk segítségével mutatják be. „A fiatal tévénézők azonban még így csak nagyon keveset értenek meg a gazdasági hírekből” – mondta Michael Krüger kutatásvezető.

A német kereskedelmi és iparkamara (DIHK) megbízásából végzett vizsgálat szerint a fogyaszthatóságon ugyan lehetne még tovább javítani – életszerű példákat, több magyarázatot és hosszabb tudósításokat javasolnak a szakértők –, de ez sem segítene. A fő gond ugyanis az alapismeretek hiánya, ezért fejleszteni kell a gazdasági, pénzügyi oktatást.

A 145 kölni középiskolással készített mélyinterjús kutatás eredménye szerint az oktatási rendszer átalakítása azért is fontos, mert a fiatalokat kifejezetten érdekli a gazdaság. A vizsgálat azt is kimutatta, hogy a hírek érthetősége szempontjából nincs lényeges különbség a közszolgálati és a kereskedelmi televíziók között, bár a közszolgálati csatornák gazdasági híreiben gyakrabban fordulnak elő szakkifejezések.

zöldhasú
Hirdetés
Élet+Stílus Pálúr Krisztina 2025. január. 16. 18:16

Egy milliárdos emberkísérlete a Netflixen: a techvállalkozó, aki vagyonokat költ arra, hogy újra 18 éves legyen

Bryan Johnson két évvel ezelőtt robbant be a köztudatba azzal, hogy vállalta, időt és pénzt nem sajnálva, saját magán kísérletezve próbálja kideríteni, képes-e visszafiatalodni. Nem ő az egyetlen, aki techvállalkozóként megszállottja az örök életnek vagy fiatalságnak, és csak idő kérdése volt, mikor forgatnak róla is dokumentumfilmet.